Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen kapsalon Art of Beauty by Renske en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.
Verplichtingen van de kapsalon
De kapsalon staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten.
De kapsalon zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachten resultaten en eventuele risico's van de behandeling.
De kapsalon zal de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
De kapsalon zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling naar behoren uit te kunnen voeren.
De kapsalon voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties vallen.
3. Verplichtingen van de klant.
De klant dient alle gegevens aan de kapsalon te verstrekken, die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling.
De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst de kapsalon op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.
De klant dient netjes op tijd te komen voor de kapperbehandeling. Indien een klant 15 minuten te laat is, kan de afspraak geannuleerd worden en zal de behandeling aangerekend worden.
Indien de klant meer dan 3 keer zijn of haar behandeling niet tijdig annuleert of niet komt opdagen, heeft Art of Beauty by Renske het recht de klant te weigeren om nog een nieuwe afspraak in te plannen. Ook zal voor niet tijdig annuleren of meermaals vergeten van de afspraak, de behandeling aangerekend worden.
4. Betaling
De kapsalon vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website.
De vermelde prijzen zijn inclusief btw.
Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.
De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant te voldoen. Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op de rekening van de kapsalon op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen.
5. Annuleringsvoorwaarden
De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 48 uur vooraf aan de afspraak.
Wanneer de klant de afspraak niet 48 uur voor de afspraak annuleert, mag de kapsalon het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag de kapsalon de afspraak annuleren en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
In geval van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de verplichtingen in artikel 5.1, 5.2 en 5.3 te houden. Overmacht bestaat uit datgene wat de wet hierover zegt.
6. Garantievoorwaarden
De kapsalon biedt de klant 7 dagen garantie op de behandeling en/of producten.
Deze garantie geldt niet, wanneer: De klant andere producten heeft gebruikt, dan die door de kapsalon zijn aanbevolen. De klant de adviezen over de nazorg van de behandeling niet heeft opgevolgd. De klant de producten niet volgens het advies van de kapsalon heeft gebruikt. De klant de aanbevolen producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
7. Klachtenafhandeling
Heeft de klant een klacht over de behandeling of een product, dan dient deze zo spoedig mogelijk, maar minimaal binnen 5 werkdagen na ontdekking, schriftelijk per e-mail en via de telefoon gemeld te worden bij de kapsalon.
De kapsalon moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.
Is een klacht gegrond, dan zal de kapsalon de behandeling opnieuw uitvoeren, zoals men overeengekomen is. Is dit volgens de klant zinloos, dan dient de klant dit schriftelijk kenbaar te maken.
Komen de kapsalon en de klant niet tot overeenstemming, dan kan de klant de klacht voorleggen aan de geschillencommissie.
8. Beschadiging & diefstal
Wanneer de klant meubilair, apparatuur of producten in de kapsalon beschadigt, dan heeft de kapsalon het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.
Diefstal wordt door de kapsalon altijd direct bij de politie gemeld.
9. Behoorlijk gedrag
De klant dient zich in de kapsalon te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord gedrag blijft vertonen, heeft de kapsalon het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot de kapsalon te weigeren.